Problem z dyskiem twardym

Autor: nn <skippy16_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Feb 2006 - 23:31:58 MET

witam! mam nastepujacy problem. mam dysk Samsung ATA 80GB z 5 partycjami
(ntfs (C) + 2 faty(D i E) + swap + ext). jakies pare dni temu co 2/3
wlaczenie XP domagal sie uruchomienia scandisku przy starcie (dla dyskow
fatowych d: i e:), wiec pozwalalem mu na to. wreszcie gdy cos przy kompie
robilem (Win XP) zaczely sie wylaczac kolejno procesy az sie system
zresetowal i nastepnie zupelnie odmowil startu. pojawia sie tylko komunikat:

Przy analizowaniu dysku HDD Regeneratorem okazalo sie ze w 10MB dysku bylo
ponad 40 uszkodzonych sektorow ktore zostaly uzdrowione. jednak nic to nie
pomoglo - dysk nadal nie startuje i na monitorze wyswietlany jest ten sam
komunikat.

jesli jednak dysk podlacze jako slave do innego wszystkie dane mozna
odczytac (jedynie system znowu chce ten nieszczesne dyski traktowac
scandiskiem).

na necie znalazlem ze ten stage1.5 to jakis sektor przy ladowaniu GRUBA (i
niech mi wybacza linuxowcy ale sie na tym nie znam :-))

za pomoca Drive Image moge utowrzyc obrazy dyskow D i E, jednak dla C
wyskakuja bledy: Partirion improperly dismounted, File record marked used,
Cross-linked files were found.

wszystko mi wyglada na to ze padly poczatkowe sektory dysku z mbr,
bootsektorami, tablicami alokacji i z czymkolwiek co tam jeszcze jest...

czy mam racje? czy ktos sie spotkal z czyms takim i czy format tu pomoze?

Pozdrawiam,

nn