Re: Jaka p³yta g³ówna pod P IV

Autor: Zbyszek K³os <klosz007_usunto__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Feb 2006 - 21:29:37 MET

Cze¶æ,

> Wydaje mi siê, ¿e teraz nie jest dobry czas na kupowanie procesora P4. W
> lipcu tego roku Intel wypuszcza zupe³nie nowy rdzeñ "Conroe"
[...]
> AMD te¿ nie warto teraz kupowaæ, bo zmienia socket z Socket 939 na socket
> AM2, zapewniaj±cy 1.67x - 2x wy¿sz± wydajno¶æ pamiêci (DDR2) i 1.4x
> szybsze po³±czenie z chipsetem.

Id±c t± drog± nigdy siê nic nie kupi, szczególnie z Intel'a bo tam jak
piszesz co nowy procesor to nowy chipset potrzebny=nowa p³yta a zanim jedna
podstawka siê zadomowi to zapowiadaj± nastêpn±.

Co do AMD to je¶li co¶ odradzaæ to S754 bo to zdecydowanie wypadnie z rynku
a miejsce S754 zajmie S939. M2 przez d³u¿szy czas bêdzie raczej
zarezerwowane dla najlepszych i nadro¿szych procków (tak jak teraz S940).
Nawet dzi¶ najlepsze procki dla S939 s± poza zasiêgiem przeciêtnego zjadacza
chleba wiêc jeszczed³ugo ta platforma nie umrze.

Ja liniê Duronów/Athlonów (mia³em chyba 6 procków) przejecha³em na 2
p³ytach. W Intelu bym potrzebowa³ 6 p³yt... Intela mia³em tylko raz i
zrezygnowa³em z niego definitywnie po tym jak siê okaza³o ¿e wy¿szy model
Celerona nie pójdzie w mojej p³ycie...

Pozdr,
Zbyszek