IrDA vs Bluetooth

Autor: MATEOh <mateusz-hyndle_at_o2.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 23:16:54 MET

Co wybrac? podczerwien czy 'blutufa' ?
Podajcie roznice, za i przeciw. Wiem ze jednym z najwazniejszych elementow
jest odleglosc i to ze IrDA potrzebuje kontaktu wzrokowego z drugim
odbiornikiem.
Jakie jeszcze roznice sa miedzy tymi urzadzeniami?
chodzi mi o:
-kompatybilnosc z systemem (czy wiekszosc urzadzen jest wykrywana przez
system XP i czy nie wystepuja problemy)
-kompatybilnosc z telefonem i innymi urzadzeniami (ktore urzadzenia sa w
wiekszosci bardziej kompatybilne z telefonami i innymi urzadzeniami typu
laptop)
zakupilem na allegro dongle'a bluetooth jednak okazalo sie ze nie chce on
wspolpracowac z moim K700i wiec odsprzedalem go kumplowi ktory ma noki
6230i - u niego dziala.
Chcialbym sobie kupic cos do komunikacji miedzy k700i a pecetem. Jak to sie
ma rowniez z mozliwosciami i predkoscia bo przy bluetoothie miedzy
telefonami jestem calkiem zadowolony gdyz przez 1 sekunde przesylam 20 kb...
jak byloby z irda na peceta ?

Jesli mozna to prosze o jakie slinki do przedmiotow na allegro... tylko zeby
byly najlepiej sprawdzone bo nie chcialbym si edtrugi raz wylozyc.

pozdrawiam