Re: Wasz sposob na cisze

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 13:58:04 MET

P@lmer wrote:
> Możesz wykonać fotkę, bo z jednej strony napisałeś, że dysk jest
> przykręcony, a zaraz potem o tych gumkach...

No to rozwinę:
Dysk był przez długi czas w kieszeni 5.25"
Gdy zaczęły mi dokuczać opisane wcześniej wibracje,
wykręciłem kieszeń z obudowy Big Tower.
Sam dysk jednak pozostawiłem w plastikowej ramce,
którą normalnie wsuwa się do kieszeni, ale wtedy to wszystko jest
ściśle ze sobą połączone i doskonale przenosi drgania :(

Po wywaleniu zewnętrznej części kieszeni, dysk ma jakby dookoła
plastikową obwódkę
i jeżeli włożę to wszystko do obudowy 5.25, to po lewej i prawej stronie
jest teraz luz ~2 cm i 2 cm.
W tej ramce trzeba zrobić 4 otwory, zaznaczone jako "x",
poniżej "fotka" z lotu ptaka :)

| ___________________ |<-obudowa PC
| | | | <- guma |
| | x x <- otwór w plastikowej ramce |
| | |==============| |
| | | |----------| | |
| | | | HDD | |<- plastikowa ramka |
| | | |----------| | |
| | |==============| |
| | x x |
| |____|__________|__ <-chassis (uchwyt 5.25") |

po odpowiednim napięciu 4 gum, które łączymy z chassis, gdzie są otwory
do montarzu urządzeń 5.25", uzyskamy fajny efekt:
- urządzenie wisi sobie w powietrzu, ale można je sobie (dysk+ramka)
poruszać we wszystkie strony. Jednocześnie elastyczna guma nie przenosi
drgań, na metalowe chassis i jest o wiele ciszej.

życzę miłej przeróbki :)

Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.

P.S. Już nie mogę się doczekać, aż stanieją Raptory...
Takie dwa dyszczki RAID'zie śmigałyby aż miło :)