Re: WinFast TV 2000 Expert i zgrywanie VHS

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 13:12:01 MET

Dv w wiadomości <news:mo3eu1tr67reqojb0k4ffiji6atlneo1cm@4ax.com> napisał/a:

> posiadam karte Leadtek WinFast TV 2000 Expert i ogolnie jestem srednio
> zadowolony z jakosci odbioru, ale mniejsza z tym (moze kiepska

Karta b.dobra (generalnie najlepszy wybór z aktualnie dostępnych na rynku),
użytkownik kiepski...

> antena), chcialbym zgrywac dane z analogu (magnetowid VHS, kamera) i
> zastanawiam sie czy moja karta nadawalaby sie

Niby czemu nie?

> a zalezy mi na dobrej jakosci zgrania z VHS

1. mieć dobry magnetowid.
2. WinFast TV 2000 Expert, jak pisałem, jest dobrą kartą, lepszą niż stare
modele na BT878
3. nagrywać przez wejście s_video karty tv (chinch to porażka)
4. nagrywać do mjpeg (polecam kodek morgan) w pełnej rozdzielczości, z
ustawieniem jakości (wielkości pliku) maksymalnym, na ile sprzęt pozwala
(duży dysk to podstawa)
5. kodować do xvida dwuprzebiegowo (który tam rzucił poroniony pomysł
capturowania od razu do xvida? :P), z usuwaniem przeplotu (kiedyś robiło się
to poprzez skrypty avisynth (niestety nie mam pod ręką, a nie pamiętam nazwy
konkretnej funkcji), teraz pewnie też, ale innymi funkcjami, ponoć lepszymi
- patrz alt.pl.divx (nie jestem na bieżąco); można skutecznie usunąć
przeplot w taki sposób osiągając bardzo dobry efekt); resize do 640xnnn albo
512xnnn - wbrew pozorom nie należy stosować bicubic, lepiej jakiś nieostry
(liniowy), bicubic wyostrzy tylko zakłócenia. I to w zasadzie wszystkie
potrzebne "filtry" - wcale nie trzeba cudować, jeśli magnetowid był w miarę
nowy.

> czy ktos z was ma takie doswiadczenia ?

Zdziwiłbyś się, jakie efekty można osiągnąć, jeśli nie oszczędza się miejsca
na dysku i czasu potrzebnego na kompresję...
(Ofkos nie licz na to, że będzie to wyglądało chociaż jak kiepskiej jakości
dvd-rip, ale efekt końcowy nie powinien być gorszy niż vhs).
A skoro nie masz o tym pojęcia - jeśli chcesz osiągnąć dobry efekt, to sporo
czasu spędzisz na dobieraniu programów i testowaniu wyników :p.

> jezeli macie jakas lepsza propozycje to takze czekam na refleksje

alt.pl.divx - temat oklepany. Zjedzą Cię tam.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel