Re: LCD i bad pixele

Autor: Noodles <noodles_at_elsat.net.pl>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 22:02:35 MET

Użytkownik "Rendziq" <rendziq.spam.me.not@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ds5n5i$6b7$1@news.onet.pl...
> Witam
> przymierzam sie do zakupu monitorka LCD, wlasciwie to juz sie zdecydowalem
> na 770p samsunga, ale jak ktos ma inne sugestie w tym przedziale cenowym
> to chetnie wyslucham. Monitor ma byc do wszystkiego po trochu (filmy, gry,
> praca biurowa, zdjecia).

Być może istnieje lepszy wybór ale ten Samsung doskonale sie do tego
wszystkiego nadaje. Jestem z niego bardzo zadowolony mimo, że po
kilku dniach pojawił się (albo dopiero wtedy go zauważyłem) martwy,
zielony subpixel. Na szczęście jest w rogu ekranu ale jest tak niewielki,
że nie sprawiałby kłopotu w żadnym innym miejscu. Nie jestem pewiem
czy pojechałbym wymieniać monitor nawet gdyby pojawił się w okresie
kiedy wymiana była możliwa.

> Glownie natomiast chcialem sie zapytac jak wiaryodnie sprawdzic czy
> monitor nie ma bad pixeli (przy odbiorze).

Jest taki programik Dead Pixel Tester www.dps.uk.com
Ale uważam że do zlokalizowania martwych pixeli i subpixeli wystaczy
wyświetlenie na monitorze jednolitego białego i czarnego obrazu
i przyjrzenie mu się dokładnie.

> Zalezy mi na tym aby wykryc ewentualne bad (sub)pixele przed
> transakcja bo jak wiadomo po fakcie to juz musi sie ich troche
> nazbierac zeby wymienili.

Media Markt na przykład pozwala wymienić monitor do 7 dni z tego
powodu.