Re: Switch czy Hub ?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 18:14:59 MET

"Marcin" <marzab3@wp.pl> wrote in message
news:ds58sg$b4u$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Cześć
> Jaka jest różnica między switchem a hubem ? Mam router, do którego jest
> podłączony DSL, z routera wychodzą cztery gniazda na skrętce RJ45, a
> chciałem podpiąć 8 kompów. Ma jakieś znaczenie czym podziele sygnał,
switch
> czy hub ?

w tej chwili tylko switch - kiedys keidy nie bylo tanich ukaldow switchy to
byly huby ale teraz nei ma zadnej potrzeby uzywanai hubow.
switch to przelacznik
pozwala ci izolowac porty - np ktos z portu 1 przesyla do portu 4 dane - w
hubie zatkane beda wszystkie porty- w switchu wewnatrz switcha powstanei
specjalne poalczenei portow 1 i 4 a reszta bedzie mogla pracowac normalnie,
dopiero ruch na zewnatrz bedzie ograniczony (oczywiscie to uproszczenie bo
zalezy od budowy switcha weantarz ale mozemy zalozyc ze switch jest
nonblocking)
ogolnie podnosi sie bezpeicznestwo przy sniffowaniu (mozna sniffowac i
switch ale nei jest to juz tak banalne jak w hubie), ogolnie tylko switch