Re: Czy nadal warto kupic monitor LCD z cyfrowym zlaczem?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 23:50:19 MET

Roman napisał(a):
> Jakie 2 lata temu mowilo sie, ze jesli monitor LCD 17" lub wiekszy, to tylko
> z cyfrowym zlaczem, bo wtedy jest wyzsza jakosc obrazu. Ale teraz patrze, ze
> wiekszosc monitorow 19" na rynku ma tylko zlacze 15-pinowe, a zlacza cyfrowe
> sa w monitorach od 2000 zl w gore.
>
> Czy to jest tak, ze poprawili w jakis sposob przetworniki w tych monitorach
> ze zlaczem analogowym, czy nadal lepiej kupic ze zlaczem cyfrowym??

Nie ma co sie spuszczac nad dvi w tanich monitorach - bo w paru juz
widzialem ze jest to zrobione wprost w ten sposob - ze z zlacza dvi sa
uzyte tylko sygnaly analogowe rgb+synchr, wiec roznica jakosci moze byc
wylacznie z powodu gorszego kabla/marnej przejsciowki do vga jesli jest
uzyta przy karcie.
Trzeba pamietac ze w dvi moze byc analog i digital.

Swoja droga - mam kartonik przejsciowek dvi-vga (z pronoxu) - po
podlaczeniu przez taka przejsciowke obraz jest jak zza smalcu. Tak
fatalnego obrazu to na 10m kablu od kosiarki nie da sie zrobic...