Niestartujące komutery

Autor: >> shap <usun_shap_at_op.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 21:42:03 MET

Witam wszystkich grupowiczów i proszę o pomoc! Może ktoś coś mi doradzi,
może miał podobny problem.

Jest:
5 kompów, wszytskie identyczne, nowe, właśnie składane.
Płyty Gibabyte all in one, biosy fabrycznie wgrane z datą 2005-11-10 (bardzo
nowe, jak na fabryczne ;-)
Procesory IntelaP4 3GHz i Celeron 2,8MHz.

Objawy:
2 kompy chodzą bez problemu, z trzema pozostałymi walczę. Problem objawia
się tym, że po pierwszym uruchomieniu i puszczeniu instalacji Windowsa XP,
po pierwszym restarcie komputery dziwnie zachowują się. Zawiesza się w
momencie wyświetlenia nazwy procesora, przed detekcja dysków twardych.
Po resecie Biosu komputer startuje z Windowsem (pierwsze uruchomienie), ale
wyskakuje niebieski ekran, z informacją, ze musiał byc zatrzymany start, bo
awaria itd. Proponowane jest sprawdzenie dysku, ustawień pamieci w biosie.

Bios:
Raczej ubogi, wszystkie wartości domyslne.
SATA wyłączone, bo dyski są ATA.
Podane wartości temp. w normie CPU 35'C.
Napięcia prawie idealne. Zresztą podłaczałem inny, lepszy zasilacz 400W, z
pasywnym podbijaniem napiecia.

Pamięć:
Blitz, raczej jakaś tańsza, ale podmiana na inną nic nie zmienia. W biosie
ustawione ustawienia przez SPD.

z góry dzięki za wszelkie sugestie, shap