Re: Dysk SATA i ATA-133.

Autor: erni <ernest_at_life.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 18:26:06 MET

Witam,

Dzięki za odpowiedź, ale nic nie udało mi się wywalczyć...

Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości news:...

> To ciekawe, bo w dokumentacji są 2 złącza IDE. Ale to szczegół.

Być może... Dawno nie zaglądałem ani do środka, ani do dokumentacji.
Dokupowałem tylko dysk S-ATA.

> I BIOS je traktuje jako HDD-0 i HDD-1.

> Bo teraz ten ATA jest traktowany jako HDD-0 (80h) a dyski SATA odpowiednio
> HDD-1 i HDD-2 (81h i 82h). Jeśli Twoja wersja BIOS-u nie umożliwia zmiany
> priorytetu dla kontrolerów, to musisz przestawić First boot device na
> HDD-1.
> Tak biorąc rzecz na logikę, bo w praktyce nie musi się to sprawdzić.

Wersja BIOS-u chyba nie umożliwia wykonania nawet najprostszej czynności.
Ustawiłem First boot na HDD-1, ale wtedy następuje generalna kaszanka -
komputer nie chce się odpaliś (no system disc itp).
Zauważyłem, że BIOS zupełnie nie widzi dysków S-ATA. Wykrywane są one
dopiero później. Jeżeli nie podłącze dysku ATA, to wszystko bez problemów
uruchamia się z S-ATA. Po podłączeniu dysku ATA uruchomić system mogę już
tylko z niego. S-ATA widać dopiero w Windowsie.

Czy może pomóc update BIOS-u? Nie za bardzo mam ochotę na takie zabawy -
boję się, że zamiast ulepszyć, to komputer całkiem padnie...

> A ustawienia Master-Slave nie mają tu żadnego znaczenia, dotyczą tylko
> kolejności urządzeń na kanale IDE.

Tak. Zabawa nimi nic nie zmienia.

> JoteR

Pozdrawiam,