Dysk 2.5" ATA100 - gdzie jakieś porównanie?

Autor: Kffiatek <kffiatek.no_spam_at_op.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 18:05:58 MET

Gdzie znajdę wiarygodne (choćby na poziomie CHIPa) zestawienia dysków 2.5"
posiadających inetraface ATA100. Chciałem wymienić dysk w moim komputerze i
interesują mnie takie współczynniki jak pojemność, prędkość obrotowa, czasy
dostępu, transfery, cache, odporność na wstrząsy, pobór mocy, ceny.

Szukam i są opisy pojedynczych dysków, ale zestawienia wiodących na rynku
firm jakoś nie widzę.
Czy żadna gazeta takich testów już nie robi (nawet bym ją kupił sobie)? Może
jakiś sklep ma zwykły arkusz Exela z porównaniem modeli?

Nawet jak znalazłem jakieś testy na http://www.tomshardware.pl/ to zamiast
dane techniczne wypisać to punkty im poprzyznawali.
Nie interesuje mnie taki test, że oni 5 punktów dają za to czy za tamto...
Chciałbym sobie poczytać dane techniczne i samemu wybrać...

Mój dotychczasowy dysk to TOSHIBA MK2018GAS (20GB, 4200rpm, Ultra-ATA/100).
Teraz chciałem wymienić na jakiś 40GB-60GB/5400-7200rpm, który miałby
dodatkowo małe zużycie energii (więc raczej 5400) i dużą wytrzymałość na
wstrząsy.

pozdrooffka

--
Kffiatek