Re: Uciszanie napedu DVD

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 15:53:49 MET

Dnia 01.02.2006, o godzinie 15.37.21, na pl.comp.pecet, Adam napisał(a):

> ale co przestanie szumieć ? jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić -
> programowo moze jedynie zmiejszyc predkosc obrotowa kosztem transferu - ale
> np plytka CD Audio i tak musi sie krecic sie okreslona predkoscia ktorej juz
> nie mozna zmniejszyc - a mechanika jak jest glosna to bedzie glosna i
> oprogramowanie nie pomoze

Ale co CD Audio? Co CD Audio? ;)
Napęd czyta szybciej (korekcja błędów, buforowanie itd.). Programy
fizycznie spowalniają napęd a więc i generowany przez kręcącą się zbyt
szybko płytę hałas. BTW dla CDA wystarczy prędkość x1. Nie mam pojęcia po
co zmniejszać coś, co kręci się tak wolno? :)
W napędach nie chodzi o głośną mechanikę (jak Ci coś stuka to czas na
wymianę napędu), ale o hałas jaki wydaje szybko wirująca płyta. A ta się
szybko kręci, bo standardowo napęd przywala prędkości maksymalne.

Stary... sprawdź, a nie używasz wyobraźni. Proponowane programy bez
problemu ściągniesz z sieci. Działają jak trzeba - czyli zmniejszają hałas
(kosztem transferu).
Weź pod uwagę, że stacjonarki nie osiągają prędkości 52x (pewnie nawet nie
dochodzą do 1/3 tego), bo niby po co? Chciałeś rozwiązanie problemu - masz
programy, które _działają_. Po co się szarpiesz z "raczej" czy "wyobrazić"?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*