Re: SDRAM + DDR DIMM ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 14:36:54 MET

gburek <domik@epf_Bez_spamu_.pl> wrote:

> moja plyta glowna ma cztery banki pamieci RAM
> dwa przeznaczone sa dla SDRAMu i dwa dla DDR DIMM

            Kolejna osoba mylaca terminologie. Mi sie juz nie chce tlumaczyc.

> lacznie w plyte moge wlozyc 2 GB czyli 4x512 MB

            Raczej 2x [max ilosc pamieci na modul - zalezna od czipsetu]

> czy laczenie pamieci DDR i SDRAM ma sens ?

            Chyab tak skoro to najpopularniejsze rozwiazanie na rynku obecnie
- nie sadzisz?

> nie siedze w temacie ale cos mi sie wydaje ze szybkosci pamieci beda
> rozne i czy to nie bedzie problemem?

            kombinacja SDR i DDR SDRAM nie ma prawa zadzialac. Uzywasz albo tej,
albo tej pamieci.

> czy drugi GB RAm jako dodatek do 1 GB DDR da mi odczuwalne przyspiesznie
> pracy kompa ?

            W czym? Zreszta ostatnie plyty ktore cos takiego umozliwialy to
KT266A i SIS735 na nieslawnej plycie ECSa - ograniczenim wydajnosci bedzie
w tym przypadku niemal na pewno sam procesor mozliwy do zastosowania i
magistrala pamieci, a nie jej wielkosc ograniczona pewnie do 1 GB.
Chcesz wiecej RAMu - raczej kup porzadna, a nie taka jak ten ECS na SIS735,
plyte pod K8 i odpowiedni procesor, od biedy plyte na nForce2 jesli chcesz
zostac przy obecnym.

> aktualnie system: Win XP Pro + wymagajace jak najwiekzej ilosci RAMu
> gry + aplikacje Office + podobne pierdoly

            No bez przesady - Windows i office poki co [bedzie sie dzialo jak
wyjdzie Vista - MS partnerom OEM wprost zaleca stosowanie 1 GB RAM, tak jak
zalecal 128 MB przy WinXP] nie potrzebuja JESZCZE wiecej niz 1 GB RAM by
sprawnie dzialac, a w grach bariera na takiej plycie nie jest ilosc pamieci
a grafika, CPU i wydajnosc magistrali pamieci.

> w momencie startu komp ma wlaczonych okolo 40 procesow i sa to procesy
> juz niezbedne (ostatnio "odchudzalem" uslugi windy)

            Bez przesady - sam WinXP doskonale dae sobie rade juz przy 256 MB,
z typowymi aplikacjami przy 512 MB.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl