Re: pytanie o mac sieciówki

Autor: wik <wik_at_badmail.org>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 23:07:24 MET

a na jakiej podstawie stwierdzasz, ze obydwa komputery maja ten sam mac?

> No moooga, mooga... teoretycznie Aster przydziela za free dwa IPki dla
> dwoch pierwszych MAC Adressow ktore zobaczy po naszej stronie kabla...

pomijajac przydzielania po mac'u adresow ip, bo nie o to chodzi...
mac-adres jest takim samym adresem jak ip, z tym ze ip jest przydzielany
programowo, a mac jest to adres sprzetowy. [wykorzystuje sie je w roznych
warstwach w modelu iso/osi]
wyobraz sobie jaka tragedia dla listonoszy bylby fakt, gdyby po dwoch
stronach tej samej ulicy, w calej jej rozciaglosci byly identyczne numery
budynkow. baaa, jeszcze zeby bylo smieszniej kazde mieszkanie mialoby
numer, powiedzmy 666. myslisz ze chcialoby mu sie biegac po wszystkich
mieszkaniach i po wszystkich budynkach i szukac pana kowalskiego?
datagramy w sieci ethernet tez sa leniwe.

--
pozdrawiam
wik at dokuro.org