Re: Karta sieciowa Wi-Fi z "krótkim" śledziem?

Autor: Codringher <stewiex(cut)_at_interia.pl>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 13:46:42 MET

Użytkownik "Michał Gancarski" <wysyisback@tnijtotlen.pl> napisał w
wiadomości news:op.s35yjugc89x957@arteria.classcom.pl...
> Witam!
>
> Mam peceta w obudowie Logic Q6. Chcę w domu postawić access pointa i muszę
> dobrać kartę Wi-Fi. Q6 jest obudową "slim", ma tylko 10 cm szerokości,
> więc karta musi mieć krótszego śledzia. Spotkaliście się z czymś takim?
> Aha, musi działać pod Linuksem (Arch albo Debian, jeszcze nie wiem).

Miałem kiedys podobny problem. Masz 3 wyjscia:
1. Kupujesz zewnętrzną sieciówkę na usb. np.:
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=11197 i masz świety spokój. Wypada
miec usb 2.0
2. Znajdujesz karte z "niskim" śledziem i pakujesz ja do kompa.
3. Kupujesz kartę ze "zwykłym" śledziem, bierzesz flexę, wiertarke i
modyfikujesz śledzia do swoich potrzeb. Ja sam to zrobiłem, raczej nie
zostanę mistrzem rzemiosła ludowego :), ale udało sie. Z reszta nie musze
codziennie ogladac tyłu obudowy.

> Drugie pytanie: jakiego access pointa polecacie? Chodzi o podłączenie go
> pod stałe łącze i zapewnianie bezprzewodowej transmisji dla dwóch
> komputerów, które będą tworzyć sieć lokalną. Nie musi więc to być żaden
> wypas, wystartczy możliwość służenia jako sprzętowy router i serwer DHCP.
> Przydałaby się możliwość zabezpieczenia transmisji szyfrowaniem,
> ograniczenia dostępu do routera dla niepożądanych maszyn no i klonowania
> adresów MAC.

Zalezy skad masz stałke, czy przez skrętkę, czy neo/dsl. Pierwsza opcja
wystarczy Ci spokojnie D-Link Di-524. Jeżeli druga opcja to musisz miec
jesio wbudowany modem, no chyba ze masz juz jakis (oczywiście nie na usb
:) ). Jak ci nie zalezy na jakims "full wypasie" to asmax ar-804GU, ma
wszystko co chciałes, nie jest wizualnie za piekny (tylko czy to ma
znaczenie?), jak masz wiecej kaski to kup jakiegos linksys'a. Maja wszystko
co trzeba i "ładnie sie prezentują"