Re: Routery?

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 12:19:42 MET

Razer'72 zapodał(-a):
> Witam!!!
> Temat jest nastepujący: chcę zrezygnować z programowych firewall'i typu ZoneAlarm, Kerio itp. Wiem że routerki typu Asmax Br 604
> czy D-Link 604
> mają sprzetowe firewall'e. Pytanie tylko czy zapewnią one równie dobrą
> ochrone co te programowe? Ponadto mam zamiar z czasem rozdzielić łącze
> na kompa i np. PS2 dla syna...

1/ Taki firewall ma najczęściej mniej funkcji, niż ten "programowy". Dużo więcej kosztuje
urządzenie, które rzeczywiście jest zaawansowane.
2/ nawet jak kupisz z firewallem, jest prosta zasada, że firewali nigdy nie za mało,
a tym lepiej, jak wykonane są w zupełnie skrajnych technologiach - to właśnie
zwiększa bezpieczeństwo (oczywiście jak pootwierasz na firewallu zbyt dużo portów,
np. dla P2P, to Twoja sprawa)

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,