Jakie tusze w butlach do drukarek HP?

Autor: Jacek_FH <satan_at_hell.net.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 17:23:39 MET

Witam,

Mam dwie drukarki do obsłużenia:
HP 610 - tusz serii c6614 - HP20
HP 840 - tusz serii c6615 - HP15
Chciałbym kupić jedną butlę tuszu 500ml do obu lub ew. 2 butle 250-300ml

Przeglądam aukcje na allegro i wiem coraz mniej.
Czym się w praktyce różnią tusze barwnikowe od pigmentowych ?
Do jakich drukarek pasują jedne i drugie ?
Czy potrzebuję kupować oddzielnie tusz to jednej i drugiej drukarki ?

Napisałem do jednego sprzedawcy i odpowiedział cyt:
"trzeba zakupić dwa różne rodzaje tuszu do tych drukarek bo jednym nie
napełnicie,do głowic 45 nadaje się tylko tusz pigmentowy i nie można go
stosować do 6614 pozatyka głowice,do 6614 stosuje się tusz barwnikowy i nie
nadaje się do 45"
(45 i 15 to ta sama seria)
Wierzyć mam mu czy nie ?
Jest sporo aukcji tuszu pigmentowego do 6614 jak i barwnikowego (a
przynajmniej nie-pigmentowego bo wyraźnie tańszego) do 6615.

Wysiadam :(
Pomożecie ?

Ps. Jakbym do jednej drukarki wolał jak najtańszy tusz, a przy drugiej
jakość by się też liczyła - czy to by rozsądzało sprawę - do pierwszej
barwnikowy a drugiej pigmentowy ? Czy źle myślę ?

Ps2. Są popularne tusze Vision i Sensient - czym się to różni ?

--
Jacek_FH