Re: UPS - pilne!

Autor: Jacek Rogalewicz <jackobi.usenet_at_awp.waw.pl>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 18:11:38 MET

Użytkownik "botanix" <botanix@master.pl> napisał w wiadomości
news:drfuv1$iv1$1@ns.master.pl...

> uwzględniałem sprawnośc układu 0,7 i moc jego komputera ( w tym monitor
> skaner i drukarka )na 600 wat co powinno czysto teoretycznie zapewnić mu
> te 25-35min ( może ciut więcej ale te 25-35min na pewno będzie )

Ale co bylo dla ciebie podstawa ilosci zgromadzonej energii w UPSie?
Draze temat, bo niektorzy mysla, ze im wiecej VA tym dluzej komp pociagnie.
Nic bardziej mylnego.
Stary APC 250VA ma aku 12V/7Ah, a Orvaldi 500VA (tylko!) 2x6V/4,5Ah
(=12V/4,5Ah).
Orvaldi 700VA ma aku 12V/7Ah, zas Fideltronik 700 2x12V/7Ah.
Jeden nie rowny drugiemu. Cena zreszta tez nie. Fideltronik drozszy (ponad
500zl zamiast ponizej 400 jak inne 700VA), ale ostatnio taki bralem do
pojedynczego serwera w firmie. Bardzo fajny UPS i oprogramowanie jego tez.

Dlatego apeluje do nieswiadomych - nie sugerujcie sie tylko moca wyrazona w
VA. To mowi tylko o wydajnosci pradowej przetwornicy, ale nie o czasie
podtrzymania !!! Bywaja ogromne roznice jak widac.

--
pzdr.
Jacek Rogalewicz jackobi.usenet@awp.waw.pl