Re: Ilośc pamieci RAM a Zegar CPU

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 14:40:27 MET

Osadnik <osadnik.www@wp.pl> wrote:

> Dziewczynka chce sobie pograc w gry które namolnie uzywaja DX, choć
> same w sobienie sa jakieś skomplikowane. wiem gruyy dla linuxa tez się
> jej podobjaa jednak niemoze zrozumieć ze windows i linux to dwa rózne
> śwoirdowiska.

            To + slaby sprzet = najrozadniej zostac przy tym sprawdzonym w2k
ale dokupic co najmniej 128 MB RAM - przy 256 MB w2k dziala juz calkiem
sprawnie.

> Nie no mapod ręką tlyko Auroxa, myślicie ze się nada?

            Nie. Aurox oparty jest bardzo mocno na RedHacie [obecnie Fedorze w
kolejnych wcieleniach] a to dystrybujca pisana pod nowy, wydajny sprzeti
i bardzo slamazarnie dzialajaca na starszych maszynkach.

> Dysk teznienajowszy wiec rzężi potwornie i to tylko 5400 rpm.

            Hmmm w tym K6-2+ mam 10 GB Barracude ACE - tez 5400 ale jest bardzo
cichy [aby sprawdzic czy system odwoluje sie do swapa, czyta z dysku itp
musze patrzec na diode HDD] i dzialajacy praktycznie z szybkoscia
interfejsu VIA586B stanowiacego mostek pludniowy. Jak dla mnie idealny dysk
dla takiego staruszka - z tym ze dysk zostal wyprodukowany pod koniec 2005
r.

> Aktualnie jest win2000, ze względu na współprace sieciową z resztą
> sieci w domu.

            I przy nim zostan. W koncu cena 128 MB na Allegro to ulamek ceny
nawet Win98SE. Jak dla mnie win2k to najbardziej udany jak dotad system
desktopowy MS - pozwalajacy jeszcze uzytkownikowi kontolowac komputer
a nie robiacy tysiac rzeczy za jego plecami czy sie podoba czy nie, czesto
nie pytajacnawet o zgode/nie informujac. Owczem - testowalem sobie triala
win2003 stndard i bardzo przypadl mi do gustu ale w zyciu nie wydam tyle $$$
na system do domu, 180 dni szybko mija a systemy desktopowe MS staja sie
coraz bardziej "systemami [nie] dla idiotow".

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl