Re: Zuzycie CRT

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_usun>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 13:40:12 MET

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:drfklf$4tr$2@nemesis.news.tpi.pl...
> Kiedy monitor CRT uważamy za zuzyty? nie chodzi mi tu o własne
> przywyczajenia bo wiem zemoze byc zuzyty nastepneg dnia ale chodzi mi
> jakie parametry techniczne o tym decydują. CRT" Wszystko ustawionena
> maksimum Jasnosć - 100%, Kontrast 100% Wszystkie kanały RGB na MAX, i do
> tego gamma z karty graficznej na poziomie 1,6. TO już jest złom czy
> jeszcze dobrze? Bo działa dobrze tylko jego parametry musze coraz abrdziej
> wyśbowywac.

CRT zuzywa sie glownie przez wypalanie sie luminoforu kineskopu, jesli
bedziesz podkrecac jasnosc/kontrast itp., to powoduje, ze owszem swieci
jasniej, ale dalsze wypalanie luminoforu jest przyspieszone (szybciej sie
zuzywa) - dodatkowo taki monitor jest znacznie bardziej szkodliwy dla oczu,
z uwagi na zwiekszone promieniowanie.
Podsumowujac, nie wiem czy jest jakas granica do ktorej mozna uznac, ze
monitor jest ok, a pozniej be.. raczej jest to proces stopniowy i plynny.
Uznanie za zuzyty zalezy tylko od Twoich subiektywnych odczuc - np.
zmeczenia w czasie pracy przy monitorze. No i najwazniejsza rzecz, zdrowie,
zwlaszcza oczu, jest wazniejsze niz trzymanie na sile i reanimacja jakiegos
trupa.

pozdrawiam
Tomek