Dysk SATA i ATA-133.

Autor: erni <ernest_at_life.pl>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 11:46:53 MET

Witam,

Mam płytę główną ECS KT600-A. Standardowo ma ona wejście na dwa dyski S-ATA
i jedno wejście na taśmę ATA.

Standardowo mam podłączone dwa dyski S-ATA oraz nagrywarkę na wejście ATA.
Ze starego kompa odzyskałem dysk 80 giga (ATA133), który chciałbym podłączyć
do wymienionej powyżej płyty ECS.

Mój problem - w momencie podłączenia dysku ATA133, komputer traktuje go jak
dysk master i bootuje z niego system. Nie jest to zależne od ustawień zworek
na dysku ATA133 - sprawdzałem wszelkie możliwe kombinacje i cały czas
traktowany jest on jako master.

Czy ktoś miał kiedyś podobne problemy? Chciałbym, żeby dyskiem bootującym
pozostał mój starszy dysk S-ATA, a nowy ATA-133 był tylko dodatkiem... Jakoś
nie mogę uzyskać takiej kombinacji.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Paweł