Re: komp do tworzenia muzyki

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 27 Jan 2006 - 21:50:37 MET

> sprawdziłem wymagania karty, ale nie wiem jakie pozostałe elementy mają
> znaczenie przy tworzeniu muzyki, zwłaszcza jeśli chodzi o procesor (32-czy
> 64 bity, Intel czy AMD - czy mają znaczenie instrukcje procesora, a jeśli
> tak to które najbardziej?)

Piszesz że tylko do gitary basowej, więc pewnie nie będzie nic poza
efektami gitarowymi i miksowaniem. W każdym bądź razie procek jak
najszybszy, pamięci jak najwięcej...

32 bity czy 64 bity: jeśli cię stać to lepiej 64, ponieważ o ile starsze
instrumenty i efekty (VST, DXi itp.) nie wykorzystują 64-bitów, o tyle
nowe już pewnie niedługo będą.

Intel czy AMD: nie wiem, liczy się najbardziej chyba czysta moc
obliczeniowa jednostki/jednostek zmiennoprzecinkowych, stawiałbym na AMD
ze względu na wbudowany kontroler pamięci - a programy do miksowania
dźwięku cholernie mocno korzystają z pamięci.

Instrukcje procesora: stawiam (nie wiem czy prawidłowo) na SSE2 jako
często wykorzystywane przez programy muzyczne, ale starsze efekty pewnie
korzystają co najwyżej z MMX :), poza tym wszystkie nowe procki mają już
wszystko co potrzebujesz (czyli SSE2, wątpię żeby SSE3 było do czegoś
potrzebne).