Trzecia pamięć 256MB tylko 128MB?

Autor: Paweł <zubpionWYTNIJTO_at_wp.pl>
Data: Fri 27 Jan 2006 - 20:00:30 MET

Witam. Posiadam płytę DFI CA63-EC Apollo Pro 133 z trzema bankami pamięci.
SDRAM.168pin DIMM Wymieniłem kości pamięci na 3 jednakowe jednostronne 256MB
PC133 CL2 Infineon zgodne ze specyfikacją 32MBx64.. Jednak pamięć z trzeciego
gniazda widoczna jest w Evereście jako 128MB. Na stronie producenta jest
Menory: 3 x DIMM sockets
Max. 1GB (unbuffered or registered)
Supports PC133&#12289; VCM and ECC SDRAM
W manualu zaś doczytałem się, że obsługuje pamięci wielkości 512MB 64MBx64.
BIOS jest wgrany ostatni dostępny. Przekładałem kości między sobą i zawsze w 3
gnieździe tylko 128MB.
-Czy to znaczy, że 3 gniazdo obsługuje pamięci tylko do tej wielkości a
pozostałe 512MB?
Kiedyś próbowałem 2 kości Kingstona 256MB PC133 i były widoczne jako 2 kości
po 128MB.
Przy ustawieniu CL2 nawet przy taktowaniu pamięci PC100 komputer nie wstaje,
dochodzi do miejsca gdzie podlicza pamięci i nic się nie dzieje, nie wykrywa
HDD, ani CD po prostu tak zostaje. To dziwne, bo Everest podaje timingi dla
tych pamięci przy PC 133: 3-2-2-6 i 2-2-2-6.
-Czy to wina tego, że pamięci są jednostronne?
Testowałem pamięci, Memtestem86, przy FSB 150MHz przy CL3 całą noc i jeden
cykl na 157MHz bez błędów tyle, że miałem restart przy tej częstotliwości
taktowania, teraz chodzi bezproblemowo na PC155.
-Czy na podstawie tego, co napisałem można stwierdzić, że pamięci są ok, a
wina leży po stronie płyty?

Pozdrawiam Paweł