Re: nforce4 - czym sie roznia

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 11:08:00 MET

Dnia Thu, 26 Jan 2006 00:59:41 +0100, Grzehu napisał(a):

> [...]
> chipsetu? chodzi mi oczywiscie o chipset dla AMD. mamy nforce4, nforce4
> ultra, SLI i SLI 16. do tego geforce 410/430. SLI i ten ostatni, wiadomo,
> ale czym sie rozni nforce4 od ultry? pytam, bo musze kupic dwa budzetowe
> kompy do renderowania, zastanawiam sie nad asusem 430 i athlonem 64 x2
> 3800 (monitor, klawe i mysz zobacza tylko podczas instalacji), do tego po
> dwa giga ramu, ale nie wiem, czy nie lepszy (wydajniejszy) bedzie nforce4
> ultra. tylko ze tu musialbym dokupic jakies tanie grafy jeszcze.
> oczywiscie, jedyne, co sie liczy, to maksymalna wydajnosc obliczeniowa.

nForce4 x4 w porównaniu do nForce4 ultra nie obsługuje SATA2, NCQ i
sprzętowego firewalla. HTL w wersji bez ultra jest na poziomie 800 MHz a w
ultrze 1000 MHz. W praktyce nie ma żadnej różnicy w wydajności. Bardzo
fajne są płytki na GeForce 6150/6100 (a nie jak napisłeś 410/430 - pewnie
chodziło o mostek południowy nForce 410/430), które są bardzo wydajne, mają
małe wymiary, cena niziutka, obsługa SATA2, pełna prędkość HTL 1000 MHz. O
dwóch płytkach na Geforce 6100/6150 marki gigabyte możesz poczytać m.in. na
stronie http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=296&rectr_str_numer=1
Szczególnie gigabyte K8N51GMF-9 wydaje się interesującą propozycją - 240 zł
ze zintegrowana grafiką SATA2, IEEE1394, dobra wydajność ...

> pozdrawiam
> grzehu

pozdr.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam