Re: Ilo¶æ danych na HDD a szybko¶æ kompa

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 10:35:08 MET

Byq wrote:
> Witam !
> Nie mogê znale¼æ w archiwum, a drêczy mnie pytanie.
> Czy ilo¶æ danych zapisanych na "twardzielu" wp³ywa na ogóln± szybko¶æ
> kompa. Chodzi mi o to czy zwalaæ dane na p³yty a dysk pozostawiaæ w
> miarê pusty czy ilo¶æ danych na HDD nie wp³ywa na szybko¶æ kompa.
> Przepraszam za lamerskie pytanko, ale ostatnio mnie to mêczy i chcia³bym
> wiedzieæ.
> Byq

Oprócz niekorzystnego zjawiska fragmentacji doda³bym,
¿e wraz z zape³nianiem dysku g³owica przesuwa siê od zewnêtrznej
krawêdzi dysku, gdzie jest najwiêksza prêdko¶æ liniowa,
ku ¶rodkowi, gdzie prêdko¶æ ta jest najmniejsza,
zatem wydajno¶æ spada.

Z drugiej strony drogie dyski s± w stanie to nadrobiæ,
przy pomocy du¿ego cache'u i/lub wysokich obrotów
- tak mi siê przynajmniej wydaje :)

Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.