Re: Identyfikacja pinów portu USB na płycie.

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 14:02:44 MET

Hej !

Użytkownik "Kompaner" <kompaner@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dr7qcr$51f$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Na stronie
> http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Support/FAQ_Answer.aspx?
> FAQID=50314019&MenuID=50&LanID=0
> napisano tak
> J3 Pin assignment is as below,
> PIN FUNCTION PIN FUNCTION
> 1 USB 1 (+) 5v DC 10 KEY PIN
> 2 USB 2 (+) 5v DC 11 Mouse Clock

> A na płycie opis numerów pinów odpowiada
> dokładnie powyższej numeracji
> I jest tak
> 1 * * 10
> Czyli wychodzi, że numerują w pionie.
> [...]

Na jednej ze stron spotkałem opis tego złącza właśnie
z podwójną numeracją, "pionowo-poziomą". Ale tej strony
chyba już nie ma... W każdym razie tutaj to PCChips
ma rozbieżność między płytą i opisem. Piny idą mniej więcej
wg opisu, a nadruk na płycie jest OKDR.
I jak podepniesz USB pod pierwszy blok 2x4 piny, to powinno
działać. Na płycie _powinno być_ tak:
1 * * 2
3 * * 4
5 * * 6
7 * * 8
itd... ale PCChips to taka dość badziewna firma była,
więc mogli i opis i nadruk pop... bo key pin jest
na pozycji 9 a nie na 10.
W każdym razie kumplowi USB działało na tych 8 pinach.

--
Pozdrawiam
Michał Kupski -- Tarnowskie Góry