Re: Identyfikacja pinów portu USB na płycie.

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 12:32:48 MET

Użytkownik "Kompaner" <kompaner@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dr7ag0$as5$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Jest sobie płyta główna M478LMRT (na Pentium III).
> Na niej jest wyprowadzona grupa pinów w 2 rzędach (po 9 pinów), która
> obsługuje dwa USB, mysz PS/2 i IR.
> Zgodnie z logiką powinno być tak, że 1 rząd pinów ma numerację
> nieparzystą, drugi parzystą, wyprowadzenia 1-2 (+5V), 3-4 (D+),
> 5-6 (D-), 7-8 masa.

Taki ?

1 +5V DC 2 +5V DC
3 Data - 4 Data -
5 Data + 6 Data +
7 Ground 8 Ground
9 Key 10 +5V DC
11 Mouse Clk 12 Mouse Data
13 Ground 14 Ground
15 IR In 16 ID Hi
17 IR Out 18 Vcc

Taki jest raczej ok. Kumplowi podłączyłem do takiego złącza
standardowy śledź USB kupiony w sklepie (2 rzędy po 4 piny).
Też miał jakąś płytę PC-Chips, nie pamiętam modelu.

A jak chcesz mierzyć, to minus woltomierza do czarnego
przewodu wtyczki 5.25, a plusem sprawdzisz gdzie jest
+5V.

--
Pozdrawiam
Michał Kupski -- Tarnowskie Góry