Re: Vortex 1 czy Realtek ALC850?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 12:17:36 MET

> Która karta muzyczna daje lepszą jakość dźwięku?
> Aureal Vortex 1 PCI czy wbudowny w moją płytę
> Realtek ALC850 7.1 channel AC'97 audio codec?

Mozliwosci ukladu to jedno, a jakos sygnalu analogowego
na wyjsciu to drugie. Owszem, jakas korelacja miedzy
powyzszymi istnieje, ale jest silnie zalezna od jakosci
toru analogowego calego ukladu.

Innymi slowy - bylo by milo, gdybys postaral sie podac
producenta oraz dokladne modele obu sprzetow. :)

Vortex znany jest z bardzo dobrego symulowania dzwieku
3D na zwyklych glosnikach stereo. Oferuje tez bardzo
dobry dzwiek, pod warunkiem, ze producent karty nie
uznal za stosowne obnizyc koszty zrezygujac z kilku
kondensatorkow ;)

Z racji wykupienia Aureala przez Creative i zamkniecia
technologii w szufladzie sa klopoty z nowymi
sterownikami pod Windows 2000/XP.

Realtek natomiast produkuje tanie i dosc tandetne uklady
montowane masowo na plytach glownych. To czy karta bedzie
szumiec albo czy bedziesz slyszal w glosnikach prace twardego
dysku zalezy od jakosci plyty glownej.

Tak czy inaczej - podlacz obie i porownaj. :) Sam chetnie
bym przeczytal co spisuje sie lepiej.

Kibicuje Vortexowi ;).

Zdrooweczka,
Vituniu.