Re: Co zdrowsze CRT czy LCD???

Autor: Edzi <Pla_at_ipla.fm>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 08:14:08 MET

Użytkownik "ALpaczino" <paczino@brak.pl> napisał w wiadomości
news:43d691c0$0$17936$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Obecnie stoję przed trudnym wyborem. Albo LCD 17 cali w cenie około
> 1200zł(8-12ms,600:1 kontrast), albo CRT 17 cali za jakieś 300zł (1280x1024
> 85Hz). Pytanie co będzie zdrowsze dla moich oczu i dla mnie??

Zdrowszy to na pewno będzie LCD, ale należy pamiętać że monitorom LCD jeszcze
daaaaaaleko do monitorów CRT (dobrych). Współczesne technologie budowy monitorów
LCD wykluczają uzyskanie tak szerokiego "pasma" odcieni kolorów jak CRT (nie da
się uzyskać np. czerni - chyba że przez wyłączenie podświetlenia, ale wtedy
wyłączy się cały obraz :-)). Dlatego właśnie do obróbki zdjęć używa się prawie
wyłącznie CRT. Obydwa typy mają swoje wady i zalety (chyba po równo), ale jak
bierzesz do domu i priorytetem jest zdrowie to bierz LCD. Sprawdź jednak go
dokładnie przed zakupem, zwłaszcza jak pracuje układ FRC.

Pozdrawiam,

--
Edzi