Re: Co zdrowsze CRT czy LCD???

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 23:18:15 MET

> Przy 85Hz potrafię wyłapać migotanie... praktycznie na każdym CRT 17".

Potwierdzam, ja też. Do tego dochodzi męcząca nieostrość obrazu.
Słyszałem, że 100Hz już się nie da wyłapać, ale nie testowałem (kiedyś
twierdzili że wystarczy 75Hz, potem że 85Hz, teraz już jest raczej mowa
o 100Hz, ale czy to się kiedyś nie zmieni, nie wiadomo - ludzkie oczy są
dość czułe i chociaż mózg "nie widzi" - tzn. nie nadąża z przetwarzaniem
i ignoruje - to wzrok łapie i może się męczyć).
Jednak mniej więcej od 85Hz przestaje mnie boleć głowa od dłuższego
(>2h) używania monitora CRT. Przy LCD mogę siedzieć ile chcę. Czy LCD
jest zdrowsze? Nie wiem, zdania są podzielone. Dużo zależy od warunków
pracy (nie powinno się pracować przy zgaszonym świetle albo oświetleniu
zza monitora!) i ustawienia jasności (nie za jasno i także nie za ciemno).