Re: Po co mi postscript w drukarce?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 22:28:41 MET

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message
news:dr61ls$nl6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Przymierzam się do kupna drukarki HP LJ 6P/MP. Różnią się tylko
> zainstalowanym modułem postscriptu (no i ceną). Czy warto dopłacać do
> modelu z modułem? Co on daje w warunkach domowych przy wydruku głównie
> dokumentów tekstowych lub nieskomplikowanej grafiki? Czy
przyspieszy/ułatwi
> wydruk dokumentów pdf?

daje duzo jako uniezalzenienie sie od drivera i srodowiska - mozesz drukowac
w postscripcie wlasciwie z dowolnego komputera...
Do tej drukarki zazwyczaj sa drivery do wiekszosc znanych systemow
operacyjnych. Mozna jednak wyobrazic sobie jakies systemy gdzie nei ma
drivera do drukarki
za to jest driver postscriptowy, plik postscriptowy mozesz tak naprawde
napisac nawet z reki w edytorze tekstowym i drukarka go wezmie i
wydrukuje...
jesli nei robisz nic innego niz drukowanie z worda, programow graficznych
typu photoshop itp to wlascwie ps bedzie ci niepotrzebny - przydaje sie gdy
np robisz cos w programach do grafiki wektorowej, uzywasz systemu unixo
podobnego czy np bawisz sie w projektowanie plytek drukowanych do
elektroniki...