[K7S8X r.3] cpu@8.5x248 MHz - czy to będzie stabilnie/synchronicznie działać?

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 15:36:42 MET

Witam,

Mam płytę K7S8X rev.3, socket A,
www.asrock.com/product/product_k7s8x_r3.htm

Wstawiłem procesor Athlon Barton Mobile 2600+ @3200+,
11x200=2200 MHz i pracuje on stabilnie, ok. 51 stopni C.
Wstawiłem 1x1GB DDR400 Kingston (kości Nanya).

Płyta gł. pozwala podnosić częstotl. z krokiem 1 MHz,
i maks. można ustawić 248 MHz.

PYTANIA:

czy warto przestawić procesor 9x233=2097MHz? Czy spowoduje to wzrost
wydajności, czy też asynchroniczną współpracę CPU<->RAM?
Domyślam się, że nie będzie to korzystne?
A może nawet 8,5x248=2108 MHz ? :) :) :)

Pytam dlatego, że nie do końca kumam, jak działa podkręcanie na tej
płycie...
Jeżeli ręcznie podniosę częstotliwość na 233 lub 248 MHz, to czy wówczas
pamięć będzie taktowana tą samą częstotliwością (2x233 lub 2x248), czy
też ram jest taktowany oddzielnie i musi być między nimi jakieś buforowanie?

Zauważyłem bowiem, że jak zmieniam ręcznie częstotliwość, to w bios'ie
oddzielnie muszę wybrać rodzaj pamięci ram. Jest tam lista wyboru:
auto/DDR266/DDR333/DDR400. Nie ma natomiast DDR466 (stara płyta).
A może auto oznacza, że będzie to ta ręcznie wybrana częstotliwość x 2?
Jakim programem można sprawdzić wszystkie te parametry procka i ramu,
po przestawieniu ich w bios'ie?

Z góry dziękuję za rady i wskazówki i
pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.