Re: Hyundai LCD B70A

Autor: eNc <news_at_zanies.org>
Data: Mon 23 Jan 2006 - 19:20:51 MET

eNc napisał(a):
> Witam,
> Mam pewien niedajacy mi spokoju problem, otoz do tej pory wszystko bylo
> w porzadku (monitor dosyc nowy) - od kilku dni jednak zaobserwowalem
> dziwne zachowanie monitora. Na matrycy widac czasami jakby miganie,
> ciezko jest mi sprecyzowac jak to wyglada - z daleka wpatrujac sie widac
> jakby migajace fale, efekt jest najbardziej widoczny na ciemym tle - np.
> na wygaszaczu ekranu - tym standardowym czarnym z logiem WinXP, ale
> oczywiscie nie tylko - np. strony WWW z ciemniejsza kolorystyka.
> [...]

Otoz znalazlem przyczyne (prawdopodobna). Efekt migania obrazu na
matrycy mojego monitora w jakis sposob zwiazany jest z poborem energii
elektrycznej w domu. Gdy ow pobor jest zwiekszony poprzez jakies
urzadzenia (np. piecyk elktryczny, kuchenka elektryczna w kuchni itp.)
pojawia sie drazniace i opisane w pierwszym przeze mnie poscie miganie
na matrycy. Mam swiadomosc tego, ze moze to byc powiazane z kiepska
instalacja elektryczna w bloku (juz wczesniej mialem pewne problemy z
tym zwiazane, zmuszony bylem kupic zasilacz UPS - bardzo czesto
wystepuja spadki napiecia, dzieki monitorowaniu UPS'a widze rowniez
czesto zalaczajacy sie tryb stabilizacji napiecia AVR).
Z samym UPS'em problemu nie ma, nie jest przeciazony. Podlaczalem
rowniez monitor bezposrednio do sieci bez uzycia UPS.
Zastanawia mnie to, ze przeciez LCD ma o wiele mniejszy pobor pradu niz
monitor CRT (prawda?)
Czy ktos mial/ma rowniez podobny problem?.

pozdrawiam.