Re: dobry wybór czy wpadka

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 23 Jan 2006 - 00:04:09 MET

Użytkownik "Maximal" <maximal1974@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:dr0lmb$30t$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Ostatnio miałem troszkę kasy i możliwość oddania starych części z kompa na
> wymianę. Oddałem plyte MSI na socket A, semprona 2300, dysk seagate 120 gb
> 8mb cache, i gforce 5200 128/128. Wziąłem MSI socket 754 na nForce 3,
> athlona 3000+ 64, WD 200 gb Sata, i Ati 9550 128/128 (do tego mam 512
> ramu).

Skoro również wymieniałeś grafę to było kupic płytę z PCI-Ex. Droższa , ale
za to karta grafiki na PCI-Ex tańsza i szybsza.

> Moje obawy są takie, iż nie widzę szybszego procka na 754 niż athlon
> 3200++,

Są jeszcze Athlony 3400+ i 3700+

> Czyli moj zestaw nie będzie za bardzo rozwijalny, chyba ze zmienię plytę
> główną. Moze trzeba było zostawic dysk i grafikę a kase dorzucic do 929?
> Co sądzicie?

Platforma 754 jest dla małokasiastych którzy kupują ją z Sempkiem 2500,2600.
Jak już ktoś kupuje A3000 to niewiele drożej wyjdzie zestaw na 939 (nawet na
Sempronie 3000+, który dzięki dualowi będzie szybszy od A3000+ s754)
Uogólniając jedyna większa przewaga s939 na s754 to obługa 2-rdzeniowców.
Choć biorąc pod uwagę jej koszt to kupują ją głównie "nadziani" kolesie,
którzy za rok,dwa raczej nie wymienią sobie procku na 2-rdzeniowca tylko
kupią M2 ("bo wszyscy doooła już to mają"). Natomiast kto dzisiaj kupi s754
z Sempkiem 2600+, to przy następnej modernizacji wymieni sam CPU na
A3200-A3700, a dopiero przy następnej na M2.

> I drugie pytanie, czy grafika nie jest tutaj wąskim gardłem przy athlonie
> 3000+. (mam 2 chłopaków którzy lubią sobie pograc)?

R9550 to najniższa półka cenowa. Da się grać ale najwyżej w 800x600 bez AA.