Re: Pytanie o konfigurcje, nowy komputer

Autor: botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 22:14:00 MET

Niestety nie jest OK.Jeśli głównie do gier to tylko AMD!

> [...]
>
> Procesor AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (Socket 939) 1464.00
> Płyta główna Gigabyte GA-K8NF-9 Ultra nVidia nForce4 Ultra 380.00
> Karta graficzna GeForce 7800GT Point of View 256MB HDTV & DVI (PCI-E)
> 1349.00
>
> Dysk twardy IDE/SATA Samsung SpinPoint 200 GB (8MB cache, Serial ATA II)
> 398.00
>
> Obudowa Chieftec BG-02B-B-B - 350W 327.00
> Pamięć RAM PDP Patriot 2GB DDR 400MHz Dual CL 3 (2 x 1GB) 753.00
>
> Głośniki Creative SoundWorks SBS-240 BOX 36.00
> Klawiatura Logitech Cordless Desktop S 510 230.00 230.00

Moja propozycja:

1.http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16115 Asus A8N-SLI Deluxe nForce4
SLI - 628zł
>2.http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=24292 AMD Athlon 64 3200+ BOX
>(Socket 939) Menchester - 766zł
>3.http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16085 Kingston DDR 2 x 1024MB
>PC-400 CL3 - 731zł
>4. ARCTIC-COOLING FREEZER 7 PRO, P4 775 up to 4.4 GH
        Zbyteczny,ten boxowy wystarczy :)
>5. CHIEFTEC (CH-01B-B-SL) 400 W
        Powinien być OK,choć wziąłbym coś odrobinę mocniejszego.
>6. KLAWIATURA LOGITECH Cordless Desktop S510
        kwestia gustu ;)
> [...]
>256MB ViVO & 2xDVI -1399zł
>8. GŁOŚNIKI CREATIVE 2.0 INSPIRE MONITOR M80
>9. Karta muzyczna ze staruszka SB Live!.

> ceny z Komputronika, na 100% da się jakieś 500 zł uszczknąć z tego.
> Dołożyłbym jeszcze cichy wentylator procesora, np. Freezer 64 lub
> Pentagram jakiś.
> To co moim zdaniem MUSI zostać to karta graficzna - ta jest w miarę
> przyszłościowa. RAMu można pociąć do 1 GB, dysk - w zależności od
> potrzeb. Napędy optyczne - nie widziałem w Twojej propozycji, ale
> polecam nagrywarkę DVD, np. BenQ czy LG (NEC głośny, ale też dobry).

Zgodzę się z poprzednikiem że na 100% powinna zostać karta graficzna,a
dokładniej to zastanów się nad kupnem 2 kart i połączeniu w SLI!, w końcu to
głównie do gierek.Dlatego procek polecany przez poprzednika odpada, przyrost
mocy niewarty dodatkowych 700zł ( mowa tu oczywiście o grach ), równierz
powinieneś zrezygnować z 2GB na rzecz 1GB i 2xGF7800GT.Co do procka
polecanego przeze mnie powinien wystarczyć a poza tym ma ogromny zapas
mocy!Z powodzeniem idzie go podkręcić z 2000MHz na 2800-3000MHz!
Pozdrawiam
Botanix