Problem z drukarką Canon PIXMA 4200 i kablem USB

Autor: Tadeusz RW <TadekR123_at_USUN_TEN_KAWALEK.poczta.onet.pl>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 12:02:04 MET

Witam
Kupiłem drukarkę Canona PIXMA 4200 wraz z 3 metrowym kablem USB (nie ma
takiego w zestawie).
Mam płytę główną Abit NF7-S v.2, system Windows Server 2003.
Drukarki nie mogłem od początku zainstalować. Dołączony na płycie sterownik
(jak i te ściągnięte ze strony canon)
nie wykrywał drukarki, mimo poprawnego jej podłączenia poprzez kabel USB,
lub po wykryciu (gdy się jakoś udało)
drukarka drukowała jedną stronę tekstu na kilku kartkach lub sterownik
zgłaszał, ze drukarka nie jest połączona.
Po eksperymentach doszedłem do tego, że winne jest temu sutawienie w biosie
USB Controller:
V1.1 + V2.0 - objawy jak opisane powyżej
V1.1 - wszystko OK ! (tylko system zgłasza przy instalacji drukarki, że
"Hi-Speed USB device connected to no Hi-Speed SUB Hub", co pewnie zmniejsza
prędkość pracy.)

I nie ma znaczenia ustawienie w biosie opcji USB 2.0 Dvice Compatibile na
disable/enabled.
Czy winny jest tu kabel, jaki powinienem kupić, czy moze coś innego ?

Pozdrawiam
Tadek