Re: unikalny numer procesora

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 10:22:13 MET

Dnia 2006-01-21 20:23:59, encja *Mirek* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Witam
> Mam pytanko ... spotkałem się z różnymi informacjami na temat numerów ID
> nadawanych procesorom INTELA oraz możliwości ich nammierzenia w seci.
>
> Jedni mówią że są takie ... inni mówią że to mit. Jak jest naprawde ?? Może
> macie jakieś informacje (strony) na ten temat. Jak jest z procesorami AMD? też
> są znakowane?

ZTCW unikalny numer mają tylko procesory PIII. Można go odczytać
instrukcją mszynową CPUID.
W zamierzeniach miało to zastąpic MACadresy kart sieciowych, i -
rzeczywiście - służyć do identyfikacji użytkowników w sieci. Pomysł jest
martwy, jego wdrożenie wymagałoby rewplucji w protokołach sieciowych i
powszechnej akcptacji przez producentów sprzętu i softu. Intel, zdaje
się, wycofał się z tego, i P4 nie jest już numerowane

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]