Re: Kompatybilność nowych płyt głównych ze starszymi OS-ami

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 21 Jan 2006 - 16:54:46 MET

Użytkownik "dziobu" <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dqt73q$rar$1@news.onet.pl...

> To są systemy które musisz mieć żeby w pełni wykorzystać możliwości płyty.
> Co wcale nie znaczy że Win98 nie działa bez sterowników np do chipsetu ;)

Ja wiem że Win98 działa bez sterowników na moim sig-wym KT133A. Ale czy
działa na nowych płytach (może nowe chipsety mają jakieś myki które powodują
że płyty nie są kompatybilne ze starymi Win)

> Działać powinien. Ja chciałem zainstalować na _laptopie_ W98se. No niby
> fajnie (płyta na i915): Win dysk sata zobaczył, zainstalował się, no i
> niby wszystko działa.

Akurat dysk to będzie standardowy IDE.

> Ale oczywiście to był laptop. Jesli masz MB z grafiką (agp), dzwiękiem i
> lanem (pci) do których masz sterowniki to wszystko raczej będzie działać.

Grafa będzie zintegrowana (bez driverów), ale to nie problem. Win98 (na
oddzielnej partycji obok XP) będzie służył do odpalania starych dosowych
programów (m.in. gierek). One i tak korzystają z VESY do wyższych
rozdzielczości. Dźwięk i Lan też zintegrowany, ale do nich sterowniki
Realteka obsługują Win98.
Własnie dlatego nie moge użyć czystego Dosa (musi byc sieć; a sterowniki
dźwięku pod Dosa to już nikt nie robi)

--
[ maX : ECS K7VZA 3.0 + Duron 1300 ]
[ 512 MB PC100 3-2-2 + Ati Rage 128 BBA ]