Uszkodozny Cmos?

Autor: skrzypas <skrzypas_at_tlen.pl>
Data: Sat 21 Jan 2006 - 12:16:26 MET

Witam
Od kilku dni mam wkurzjacy problem.
Po właczenu napięcia zaczyna dzialać cala elektronika, wiatraki sie wesoło
kręca - jest ok. Ale system nie startuje. Po wyłączeniu zasilania z tylu
kompa i ponownym wlaczeniu system zaczyna dzialac - aczkolwiek pokazuje info
ze zostały zmienione dane dotyczace pracy procesora - tak jakby zresetowalo
CMOS. Po wejsciu do ustawien pracy procesora ustawiam tak jak byc powinno w
BIOSIE - i wychodze zapisując. No i szopka zaczyna sie od początku - nawet
nie pojawia sie ekran startowy. pomaga tylko i wyłącznie ponowne odłaczenie
zasilania z tyłu kompa i powtórna procedura. oczywiscie ustawien poprzednich
nie ma. komp działa, ale tylko na ustawieniach domyslnych. ZMieniłem juz
Bios na starszy, zresetowalem Cmos zworką na płycie - dalej to
samo.Startowałem tez odlaczajac wszystkie akcesoria - zostawiajac tylko hdd
i grafike. To samo.
Nie wiem juz sam czy to wina procesora czy CMOS ?
W jaki sposob mozna to naprawic - zanosic do seriwsu czy jest jakis program
ktorym mozna to sprawdzic wzglednie przeprogramować?

s.