Re: rozbudowa komputera (plyta, procek, grafa, ram, zasilasz)

Autor: Paweł <zubpionWYTNIJTO_at_wp.pl>
Data: Fri 20 Jan 2006 - 17:38:34 MET

Ja ze swej strony podsunąłbym płyty na GeForce 6100. Płyty te mają już
większość bajerów, a kosztują około 230 &#8211; 260 zł jak dobrze się rozejrzysz.
Mają ze zintegrowaną grafikę pod względem wydajności najlepsze wśród
zintegrowanych z obsługą DirectX&reg; 9.0 i Shader M 3.0. Wyniki na poziomie
4000pkt w 3 dm2001 i 1000pkt w 3 dm 2003.
Jest gniazdo PCIE, więc potem możesz dołożyć jakąś grafę mocniejszą, ale w
NFS, LFS już pograsz może nie na ful detalach, ale z przyzwoitą
rozdzielczością.
Dźwięk 5.1 HDA (Azalia)/AC97; SATA 3Gb/s; RAID 0,1; Ethernet 10/100; Porty USB
8.
Co do zasilacza to polecam Qoltec Freeze Power Q3558PII jest to zasilacz o
mocy 355W robiony przez HuntKey&#8217;a i tylko firmowany marką Qoltec z regulacją
chłodzenia w zależności od temperatury zresztą masz na stronie producenta
linki do testów http://www.qoltec.pl/testy.htm
Jak kupiłem go za około 100zł, ale to było już rok temu.
Z pamięci to proponowałbym Wilk Elektronik GoodRam PC 3200, CL3, ale spokojnie
pracują na CL2. Zobacz testy CHIP&#8217;a tam pracowała bez radiatorów na timingach
2-3-3-6 z zegarem 490MHz. Za 160zł uważam, że to niezła propozycja.
Procka masz już upatrzonego:)
Z kart graficznych to do nieawna wziąłbym w okolicach 300PLN tę: GALAXY
GeForce 6600LE 128MB DDR/128bit TV/DVI PCI-E chociaż czytałem coś o
niedopracowanych sterownikach w serii 6xxx i związanych z tym wiechach, ale
jeśli wybierzesz płytę na GF6100/nF410, to będziesz mógł się zastanowić
jeszcze nad grafiką, może wtedy ceny spadną, albo stery poprawią;)

Ale oczywiście to moje subiektywne zdanie i mogę się mylić:)
Pozdrawiam