Re: Szybkie dyski jakie ? - Raid

Autor: Cezar Ponti <pegazzzUSUN_at_poczta.fm>
Data: Fri 20 Jan 2006 - 15:00:57 MET

Witam
chodzi o to ze zalezy mi na szybkiej pracy dyskow
archiwizacje bede robil na innych.
Programy do grafiki 2d.
Zeby pliki sie szybciej otwieraly i zapisywaly
no i rownolegle plynniejsza praca calego systemu.
To co polecasz?

Uzytkownik "Vatharian" <tcobalt@gmail.com> napisal w wiadomosci
Przykro mi, ale masz wybor. Albo szybkie, albo pojemne. Z szybkich
dyskow ATA polecam Raptory Western Digital'a, WD340GD i WD740GD, dyski
sata, kreca sie 10k rpm i genialne czasy dostepu. Wystepuja w
pojemnosciach 34 i 74 GB. Kosztuja odpowiednio 450 i 700zl. Z dyskow
pojemnych polecam raczej wieksze seagate'y (NCQ! NCQ!) i Hitachi / IBM.
niektóre maja juz 400GB i wiecej.

Co do tego, zebys chcial kupic dyski 250GB i wstawic je do RAID'a, to
bez obrazy, ale to sie mija z celem. Chcesz jeszcze zalozyc na tym
jedna 500GB partycje? Nadziubdziac pliczków, a potem wyszukac cos w
tym... :/ Poza tym niechcacy odepniesz jeden dysk i uklad pojdzie sie
[ekhem], a nie wiem, czy da sie odratowac rozbita macierz. Wzrost
wydajnosci przy takich dyskach bedzie naprawde niewielki. Teraz
ostatnia kwestia - po co Ci to? Do obróbki strumieni wideo HD? Do
niczego innego to sie nie nadaje.. Jezeli chcesz prawdziwego raid'a,
to nie rob dwoch dyskow po 250GB tylko 4 dyski po 120GB. (ew. 3x160GB,
wyjdzie taniej) To juz ma rece i nogi.

Pozdrawiam.