Re: Obudowy dysku 2,5 - allegro

Autor: shreek <pulikowNOSP_at_Mpoczta.onet.pl>
Data: Fri 20 Jan 2006 - 09:46:28 MET

Użytkownik "MPiotrek" <pm@xnet.one23.pl> napisał w wiadomości
news:dqq7ls$siq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Tak książkowo to USB daje 500mA, ale w praktyce różnie to bywa (jedne
> więcej, inne mniej - sczególnie niektóre laptopy).
> Poza tym dysk do startu potrzebuje więcej - zwykle około 1A, potem
wystarcza
> mu 0,5A-0,7A (zależy od dysku).
> Z doświadczenia wiem, że dodatkowe zasilanie przydaje się czasami. Są
kable
> tylu Y - z dwoma USB lub normaly USB plus kabel do PS/2 - z którego
ciągnie
> prąd, można też uzyć zasilacza 5V.

Własnie do laptopa głównie to chcę zastosować - dosyć starego z USB 1.1
(armada 1750).
Jeśli miałbym bawić się w różne zasilacze i inne pierdoły to chyba z tego
zrezygnuję...
Wtedy wolę kupić przejściówkę USB-IDE i móc podłączeć różne urządzenia.

Ciekawe czy jeśli dysk pobiera 1A przy rozruchu (tak podaje katalog) to może
nastąpić jakieś uszkodzenie portu lub dysku.

--
 M.P.
GG 1119311