Re: Nagrywarki na SATA - jak dlugo na popularyzacje ?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Wed 18 Jan 2006 - 21:42:43 MET

http://img353.imageshack.us/img353/8343/maxtordiamondmax104rj.png

> (bo chyba inaczej HD T nie zapisuje raportów) Śledzę dość
> uważnie nowinki (może nie akurat w ciągu ostatnich dwóch
> miesięcy, ale dysk jest znacznie starszy) i nic mi nie wiadomo
> o przekraczaniu 70 MiB/s. Niby 70*8 to 560, nie 700, a 580 nie

Napisalem blisko 70MB/s, a nie przekroczone.

> stanowi żadnego problemu, ale jednak chyba trochę przesady jest
> w 70MiB/s. :) W pewnych sytuacjach -- owszem, ale nie stale.

Stałe na poczatku dysku, widac wyraznie na wykresie. Im dalej od krawdzi
dysku tym wydajnosc spada, to jest normalne nawet dla najlepszych dysków.

> No i jeszcze jedno: HD T pokazuje u mnie 40 MiB/s (praktycznie
> od początku do końca) a nagrywarka nagrywa z szybkością 8xDVD

Hmmmmm masz cos nie tak z interfejsem, nie widzialem dysku dajacego
"płackie" ch-ki transferu.

> (czyli około 11.111 MiB/s) i czasami brakuje jej danych.

To potwierdza przypuszczenia iz cos jest zle ustawione. Dysk jest jedynym
uzadzeniem na tasmie?

> I chyba w tym dysku jest 16 MiB cacheu. :) (co w połączeniu
> z tym, co wyżej, o moim dysku, o czymś świadczy, choć
> program uznawany jest powszechnie za miarodajny)

A to jest srednio znaczace. 16MB vs 8MB prawie nie ma róznicy.

> Producent raczej milczy na temat transferu.

Zawsze podaja.

> I aby było jasne -- ja obrońcą PATA nie jestem.

PATA jest do kitu ;P

--
pozdrawiam
      Mikolaj