Re: Jaki monitor LC 8ms, 19", 16,7M kolorów?

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 17 Jan 2006 - 21:48:07 MET

> Trzeba pamiętać, że np Sony (ale i inni producenci również) kłamie na swojej
> stronie WWW podając 16,7 mln kolorów (np przy monitorze S95DR) - w
> rzeczywistości używają matryc TN z 16,2 mln + FRC. A to nie o to chodzi.

Poczytaj mva.pl, bo trochę palnąłeś :).
Matryce TN (i nie tylko - tutaj wiele zależy od wysterowania matrycy i
modelu matrycy) mają ok. 260 tysięcy kolorów, a pozostałe kolory są
modułem FRC dodawane i jest ich wtedy 16,2 milionów. 16,7 miliona ma
niewiele monitorów (musisz szukać takich z rozszerzoną paletą, jeśli
naprawdę te 500 tyś. ci robi różnicę ;) ).
Samsungi także używają FRC, co ciekawe robią to na matrycach, gdzie nie
jest to konieczne (np. Samsung 173p), ale zapewne poprawia trochę gammę
i likwiduje straty kolorów przy regulacji kontrastu.