Re: Jaką drukarkę atramentową polecacie ?

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 20:19:38 MET

Rafał Łukawski napisał(a):
> Nie bardzo rozumiem te wnioski. Wybór pomiędzy laserem a atramentem
> zależy właśnie od tego ile się drukuje. Autor wątku wyraźnie zaznaczył,
> że będzie mało drukował, więc atrament jest jak najbardziej na miejscu.
No nie do końca, bo przy małej ilości wydruków atramentówka może po
prostu zasychać. Nie twierdzę, że będzie się tak działo w przypadku
każdego producenta, bo nie mam aż takiego doświadczenia, ale w moim
przypadku z drukarką Canon BJC-2000 tak właśnie było i to przy używaniu
oryginalnych atramentów. W tym modelu drukarki była akurat oddzielnie
wymieniana głowica i oddzielnie atramenty. Głowica zaschła mi bardzo
szybko (drukarka stała w ciepłym miejscu w trakcie sezonu grzewczego),
nie pomogło przepłukiwanie, odmaczanie w specjalnych płynach itp. Koszt
głowicy był zbliżony do ceny całej drukarki (która była oczywiście
jeszcze na gwarancji, ale gwarancja jak wiadomo nie obejmuje materiałów
eksploatacyjnych, do których serwis zaliczył także głowicę).

Podobne problemy miało parę znajomych osób, które również drukowały
okazjonalnie, dlatego też wystrzegam się drukarek atramentowych, bo po
prostu wymagają zbyt intensywnej eksploatacji ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek