Re: Uniwerslany driver do drukarek

Autor: g e y b <geyb_at_polbox.com>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 15:00:23 MET

Zasadniczo i tak i nie. Jeszcze nie tak dawno temu (jak dla ludzi, bo
jak dla komputerów to całe wieki) drukarki igłowe przyjmowały kody w
jednym z kilku popularnych standardów np. Epson-FX, IMB ProPrinter, a
drukarki laserowe rozumiały język Postscript lub PCL. Niestety od
pewnego czasu panuje tendencja, żeby tanie drukarki były ograniczone
praktycznie do mechanizmu drukującego. Może pamiętacie, pierwsze
drukarki atramentowe, choć nie rozumiały PS czy PCL, zachowywały
zgodność w trybie tekstowym ze starym dobrym sterowaniem Epson-a.
Obecnie coraz trudniej znaleźć model, który będzie drukować bez
dedykowanego drivera, najczęściej dla windows lub MacOS. Dlatego
odpowiedzi jednoznacznej nie ma - bo do wszystkich drukarek zgodnych ze
starą szkołą wystarczy kilka driverów "uniwersalnych" czyli Epson-FX,
IMB ProPrinter, Postscript i PCL, zaś do nowych musisz użyć driverów
dedykowanych do konkretnego modelu (lub grupy modeli). Nie wiem, dla
kogo świadczysz swoje usługi - zauważyłem, że większość księgowych itp.
używa albo poczciwych igłówek (hehehe, OKI i te sprawy) albo laserówek
HP, więc w tym przypadku sprawa nie wygląda aż tak źle.

Pozdrawiam, Gabriel