Re: 12 V - 5V = 7V - czy to bezpieczne dla zasilacza?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 01:24:30 MET

"latet" <latet@latet.pl> napisał:

> Kupiłem taki reduktor napięcia
> http://www.4max.pl/default.asp?g=139&gg=131&produkt=1657
> do podłączania wentylatorów, aby pracowały wolniej i ciszej.

Tak tylko sobie z nas żartujesz, prawda?

> Zasada działania jest prosta - zamiast doprowadzać
> do wiatraczka napięcie + masę, doprowadza dwa rózne
> napięcia: 12 i 5 V, w rezultacie roznica wynosi 7V.

Albo ja niedowidzę, albo na ostatnio coś się zmieniło w kabelkologii. Widzę
2 kabelki od masy (czarne) i 1 od nap. +12V (żółty). Którędy do tej
"przejściówki" jest doprowadzone +5V? Bezprzewodowo? Prędzej bym obstawiał,
że coś jest pod tymi termokurczami.

JoteR