Re: LCD 1600x1200 do domu?

Autor: Jacek Politowski <sorry_at_nie.istnieje>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 22:41:10 MET

In article <dqbnnp$es3$1@ns.master.pl>
Botanix <botanix@master.pl> wrote:

> Może ten http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=24390 ?

Przeglądać sklepy internetowe/strony producentów/thg i strzelać, to
mogłem we własnym zakresie. Nie musiałem w tym celu zawracać dupy
ludziom na grupie.

Moje pytanie nie było z gatunku ,,wybierzcie za mnie monitor, bo nie
chce mi się''.

Zdecydowana większość testów i tekstów, na które trafiłem w sieci,
skupia się na suchych parametrach technicznych (np. rzeczywiste czasy
reakcji), zachowaniu w grach (które jeszcze ,,smużą'', a które już
nie) i innych parametrach, które przy moich kryteriach nie mają raczej
kluczowego znaczenia.
Natomiast stosunkowo mało (wręcz bardzo mało) jest subiektywnych
wrażeń z oglądania filmów, gdzie bardziej liczy się głębia czerni i
odwzorowanie (oraz płynność przejść) kolorów, nie ma też żadnych
opinii jakie czasy reakcji są wystarczające do pracy z materiałami
video (bo jestem przekonany, że są one inne niż dla gier).
Bardzo mało jest też opinii ogólnych, użytkowników monitorów
(z czytanych przeze mnie grup kojarzę jedną z grupy linuksowej --
narzekanie na monitor, którego jasności nie dało się zmniejszyć do
sensownego poziomu, przez co dłuższa praca przy nim była koszmarem).

Stąd moje pytanie i oczekiwania co do odpowiedzi.

Szczególnie przy strzale w matrycę TN przy przedstawionych przeze mnie
kryteriach, ale i ogólnie, odpowiedź składająca się z samego modelu
monitora, bez uzasadnienia (najbardziej wartościowe są te oparte na
własnych doświadczeniach), jest raczej średnio przydatna.

--
Jacek Politowski