Re: Temperatura dysku SATA - jak ją odczytać?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 17:04:48 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dqb1qq$ma5$1@inews.gazeta.pl...

> Ale czy to nie dziwne, ze *wszystkie* programy
> do pomiaru temp. i danych smart obslugują
> mi ten sam dysk SATA, o ile nie startuje z niego system?
> A jesli system z niego startuje to *żaden* program
> tego typu go nie widzi.

Obsługa dysku SATA odbywa się poprzez osobne sterowniki do kontrolera
dysków, a nie bezpośrednio, i pewnie tu leży problem. Dyski PATA nie
potrzebują żadnych specjalnych sterowników, dlatego są bezproblemowo
obsługiwane przez wszystkie programy. To Ci usiłowałem przetłumaczyć
jakiś czas temu, kiedy się tak napaliłeś na to SATA ;-).

> I to mi umożliwi pomiar temp. dysku SATA? :-)

Dziwnie coś się z Tobą rozmawia. Chcesz mierzyć temperaturę dysku SATA
usuniętego z komputera?

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/