Re: Problem z nagrywaniem p³yt DVD

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 15:26:15 MET

Jacenty zapoda³(-a):
> Witam
> Mam p³ytê g³ówn± ECS P$S5A/DX+. Kupi³em nagrywarkê DVD Sony. Okaza³o
> siê, ¿e p³ytê DVD nagrywa oko³o 40 minut. Sprawdzi³em na innej
> nagrywarce LG (zamontowa³em j± u siebie w kompie) i jest to samo. Wiêc
> to chyba wina p³yty g³ównej?
> Czy kto¶ mia³ mo¿e kiedy¶ podobny problem i wie jak go rozwi±zaæ?

Bardzo dobrze, ¿e podajesz, jaki system operacyjny...
Ja jednak zak³adam, ¿e Windows XP - sprawdz z ³aski swojej, czy nagrywarka
nie pracuje obecnie w PIO-0 (na zak³adce kontrolera a nie nagrywarki).
W sytuacji, gdy nie bêdzie mo¿liwo¶ci przestawienia
jej na UDMA, to spróbuj usun±æ ca³kowicie kontroler do którego jest podpiêta
(DEL). Po ponownym uruchomieniu sprawd¼, czy wskoczy³a nagrywarka na UDMA.
W sytuacji, gdy dalej ¼le dzia³a:

- sprawd¼, czy przy w³±czaniu komputera wykrywa nagrywarkê jako UDMA
- w sytuacji, gdy tak nie jest - sprawd¼ w BIOSie, czy rêcznie czasem nie nagrzeba³e¶
za mocno
- wymien ta¶mê po³±czeniow±, mo¿e to pomo¿e

Jak wszystko zawiedzie - sprawd¼ w nagrywarki w innym komputerze - bo widaæ,
¿e to Twój sprzêt generuje problemy.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,